piątek, 13 maja 2016

KARTKI NA DZIEŃ MATKI


Tak tak, wiem, że do Dnia Matki mamy jeszcze mnóstwo czasu, ale w tym roku postanowiłam nie zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę i zacząć już teraz. Dzięki temu będę miała możliwość pokazania Wam paru różnych prezentów dla naszych mam. Jako dziecko co roku wręczałam mamie laurkę z pięknym napisem ,,DLA MAMY". Postanowiłam kontynuować ten zwyczaj, więc zaczniemy od tradycyjnych kartek, ale w nieco nowocześniejszym wykonaniu. (no i oczywiście są geometryczne...). Pokażę Wam dzisiaj dwie różne propozycje



BĘDZIEMY POTRZEBOWAĆ:

- kartki ze sztywnego papieru
- papieru do akwareli (lub po prostu na tyle sztywnego, żeby się nie pofalował)
- farb, pędzla i wody
- linijki, cyrkla i ołówka
- nożyczek
- mazaka lub cienkopisu

A WIĘC DO DZIEŁA:





Na początku musimy przygotować papier, z którego będziemy wycinać trójkąty. 
Mieszamy farby z wodą i robimy plamy na kartce, a następnie czekamy aż wyschnie. Dla niecierpliwych polecam skorzystanie z suszarki;)

DOBRA RADA: Żeby wszystko ładnie wyglądało, użyj kolorów znajdujących się obok siebie na kole barw (czyli np. czerwony, żółty, pomarańczowy albo fioletowy, błękitny i granatowy itd.)

JAK WYKONAĆ SZABLON?

I w tym momencie przydają się lekcje geometrii. Ale bez obaw, na wszelki wypadek szybko pokażę jak narysować idealny trójkąt, jakby komuś zdarzyło się kiedyś przysnąć na zajęciach;)


Na początku rysujemy linię takiej długości, jakiej ma być bok trójkąta.


Następnie odmierzamy cyrklem długość narysowanego odcinka, wbijamy nóżkę z jednej strony i rysujemy łuk. Tę samą czynność powtarzamy po drugiej stronie.


Łączymy punkt powstały po przecięciu się łuków i nasz trójkąt jest gotowy!


Teraz go wycinamy i szablon jest przygotowany.

PRZECHODZIMY DO ROBIENIA KARTKI


Na wykonanych przez nas kartkach odrysowujemy nasz szablon jak najwięcej razy się da.



Wycinamy trójkąciki.



Na przygotowanych wcześniej kartkach naklejamy wycięte trójkąty w dowolny sposób. Mogą tworzyć serce, układać się w równe linie lub leżeć całkiem nieregularnie.



Na koniec cienkopisem dopisujemy tekst. Możemy pozostać przy starym, dobrym ,,DLA MAMY" lub wymyślić coś bardziej oryginalnego;)



Taka własnoręcznie wykonana kartka na pewno sprawi naszym mamom o wiele więcej radości niż taka kupiona w sklepie. Nawet jeżeli nie wszystko wyszło idealnie, widać, że w jej przygotowanie włożyliśmy trochę czasu i pracy.
Odwiedźcie mój blog za tydzień, jeżeli chcecie zobaczyć co jeszcze przygotowałam na Dzień Matki.

Do zobaczenia,
Natalia

1 komentarz:

  1. Te kartki są śliczne *-*
    Bardzo chętnie zrobię taki prezent mojej mamie! Zainspirowałaś mnie
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Podobał Ci się post? Powiedz mi o tym i napisz komentarz;)