piątek, 15 stycznia 2016

GEOMETRYCZNA OSŁONKA NA DONICZKĘ DIY/ dekoracje pokoju DIY

dekoracje pokoju DIY

Moja geometryczna obsesja trwa... Ale dla odmiany tym razem naszła mnie ochota na sześciokąty! Zdecydowanie nie mam ręki do kwiatków, a jedyna roślina, która przetrwała u mnie dłużej niż rok to kaktus;) Jednak miesiąc temu dostałam ślicznego storczyka. Tak naprawdę jest śliczny tylko kiedy nie kwitnie, ale biorąc pod uwagę, że kompletnie nie umiem opiekować się roślinami, nie muszę się tym martwić;)
W każdym razie dzisiaj postanowiłam pokazać Wam jak wykonać geometryczną (oczywiście) osłonkę na doniczkę, którą ja wykorzystałam do mojego niekwitnącego storczyka.



DO WYKONANIA OSŁONKI NA DONICZKĘ POTRZEBUJEMY:

- kartonu lub grubej tektury
- kleju na gorąco
- linijki, cyrkla i ołówka
- nożyczek lub nożyka
- ewentualnie farby lub kolorowego papieru

sześciokąty foremne

Cała osłonka na doniczkę składa się z sześciokątów, więc będziemy ich potrzebować całkiem sporo. Oczywiście można wydrukować szablon z internetu, ale ja pokażę Wam jak samemu narysować taką figurę.

jak narysować sześciokąt foremny

Na początku rysujemy cyrklem koło na kawałku kartonu.

jak narysować sześciokąt foremny

Następnie nie zmieniając rozwartości cyrkla odmierzamy równe odcinki na obwodzie koła.

jak narysować sześciokąt foremny

Na koniec łączymy powstałe w ten sposób punkty ze sobą i mamy sześciokąt!

DOBRA RADA:
Postaraj się żeby sześciokąty były idealnie równe i identyczne. W przeciwnym razie podczas sklejania osłonki będziesz musiał dużo się napracować przycinając krawędzie figur, żeby do siebie pasowały

geometryczna osłonka na doniczkę DIY

geometryczna osłonka na doniczkę DIY

Następnie rysujemy cyrklem koło nieco większe niż doniczka, dla której przygotowujemy osłonkę. Kilka sześciokątów przecinamy tak jak pokazałam na zdjęciu wyżej i przykładając je do wyciętego wcześniej okręgu odrysowujemy ich krawędź.

geometryczna osłonka na doniczkę DIY

Może się zdarzyć, że podczas odrysowywania sześciokątów zostanie za mało miejsca żeby zmieścił się kolejny. Wtedy obcinamy jedną z figur, żeby miała takie wymiary jakich potrzebujemy.

geometryczna osłonka na doniczkę DIY

Następnie odcinamy z koła krawędzie po liniach, które narysowaliśmy wcześniej.

geometryczna osłonka na doniczkę DIY
                     figura 1                                                             figura 2                                                     figura 3   

Do wykonania takiej osłonki będziemy potrzebować części ściętych na dole (figura 1), sześciokątów zgiętych w połowie ( figura 2) i zwykłych sześciokątów (figura 3). Figury można też pomalować, żeby doniczka wyglądała ciekawiej lub okleić kolorowym papierem albo folią aluminiową;)

geometryczna osłonka na doniczkę DIY

Do stworzenia pierwszej warstwy potrzebne będą sześciokąty ze ściętym spodem (figura 1). Przyklejamy je do koła klejem na gorąco, ewentualnie docinając krawędzie, jeżeli są nieco krzywe.

geometryczna osłonka na doniczkę DIY

Druga warstwa powstaje z sześciokątów zgiętych na pół, które przyklejamy w ten sam sposób. Trzecią warstwę tworzymy ze zwykłych sześciokątów. Jeżeli wasza doniczka jest wysoka możecie dodać więcej warstw używając na zmianę zwykłych i zgiętych na pół sześciokątów. I nasza osłonka na doniczkę jest już gotowa;)

DOBRA RADA:
Żeby osłonka na doniczkę wyglądała schludnie, jej górne brzegi oblej przezroczystą taśmą klejącą. A wnętrze pomaluj farbą lub przyklej kawałki folii aluminiowej lub kolorowego papieru.

geometryczna osłonka na doniczkę DIY

geometryczna osłonka na doniczkę DIY

geometryczna osłonka na doniczkę DIY

geometryczna osłonka na doniczkę DIY

geometryczna osłonka na doniczkę DIY

Mam nadzieję, że spodobał Wam się post. Jeżeli lubicie geometryczne motywy tak jak ja, może chcecie wykonać także geometryczny kryształ lub geometryczny organizer na biurko.
Do zobaczenia,
Natalia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobał Ci się post? Powiedz mi o tym i napisz komentarz;)