piątek, 8 kwietnia 2016

DREWNIANA LITERA


Pamiętacie post z poprzedniego piątku? Jeżeli nie, zaległości możecie nadrobić tutaj;)
Ostatnim razem pokazywałam Wam jak wykonać ozdoby bardzo podobne do tych, które możecie znaleźć w sklepie Urban Outfitters. I tak jak powiedziałam wcześniej, znalazłam na ich stronie mnóstwo ale to mnóstwo innych rzeczy, które sama mogłabym wykonać. Między innymi zobaczyłam drewniane litery pomalowane we wzory, które nieco kojarzą mi się z tymi aborygeńskimi malowanymi na kamieniach. Dzisiaj pokażę Wam, jak taką wykonać. Wiem, że prawdopodobnie myślicie sobie teraz ,,jak ma w domu piłę i drewno to sobie może wycinać litery z drewna" albo ,,No tak, kupioną literę każdy potrafi ozdobić". Ale nie! Ja pokażę Wam jak taką wykonać bez użycia piły, desek lub nawet gotowych liter. Ciekawi ja to zrobić? W takim razie zapraszam do dalszego czytania;)


BĘDZIEMY POTRZEBOWAĆ:

- tyłu od ramki
- nożyka introligatorskiego
- ołówka i linijki
- farb- patyczka do szaszłyków lub wykałaczki i pędzla
- kleju na gorąco

A WIĘC DO DZIEŁA!

zdjęcie pochodzi ze strony urbanoutfitters.com klik

Tak wygląda litera, którą można kupić w UO za 14 dolarów czyli około 52 zł. Ja wykonał moja literę za darmo, bo wszystkie potrzebne materiały miałam w domu. 
Muszę tylko przyznać, że trochę Was oszukałam, bo litera, którą zaraz pokażę nie jest z drewna, tylko z płyty, ale z pewnością można wykonać taką samą używając desek;)


Na początku na tyle od ramki rysujemy kształt naszej litery korzystając z ołówka i linijki. Zdecydowanie prościej jest wykonać kształt składający się z samych prostych linii, więc odradzam wybierania liter typu O lub S.



Następnie kładziemy pod płytę coś, żeby nie pociąć stołu i nożykiem przejeżdżamy kilkakrotnie po linii do momentu, gdy nie przebijemy się na drugą stronę. Wtedy przecinamy po tej linii, aż odetniemy ten kawałek.
Musze zaznaczyć, że zajmuje to trochę czasu, ale jako że nie posiadam w domu piły, musiałam sobie jakoś poradzić;)



Powtarzamy to do momentu, gdy cały kształt litery będzie gotowy.


Malujemy literę na dowolny kolor. Możecie oczywiście wybrać brąz, tak jak jest na oryginalnym zdjęciu, ale ja chyba wolę większe kontrasty;)


Następnie za pomocą patyczka do szaszłyków i białej farby obrysowujemy kontur litery.



Teraz dorysowujemy wzorki i szczegóły.



Ostatnim krokiem jest postawienie naszej litery. W tym celu z tej samej płyty wycinamy dwa prostokąty i dwa trójkąty i przyklejamy je tak, jak na zdjęciu wyżej. I gotowe;)

zdjęcie po lewej pochodzi ze strony urbanoutfitters.com klik

Tak się prezentuje moja litera w porównaniu do tej ze sklepu. Chyba całkiem nieźle mi poszło, prawda? ;)





Mam nadzieję, że post Wam się spodobał;) do zobaczenia za tydzień,
Natalia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobał Ci się post? Powiedz mi o tym i napisz komentarz;)